Garantie voorwaarden


Garantietermijn

Toestellen die gekocht zijn vóór 17 juni 2016 hebben één jaar garantie. Toestellen die gekocht zijn na 17 juni 2016 hebben twee jaar garantie. Als een toestel vervangen wordt door een ander toestel, blijft de garantietermijn van het eerste aangekochte toestel gelden.


Garantievoorwaarden

Garantie wordt alléén toegekend op toestellen die bij Forza Refurbished gekocht zijn. Uiteraard geeft u ook recht op garantie indien u bij een wederverkoper het Forza Refurbished-toestel heeft gekocht. Het toestel dient in een goede staat te verkeren en geen val-, stoot- of waterschade te hebben. Ook moet het toestel voorzien zijn van originele software, bij het aanpassen van de originele software vervalt de garantie. Een toestel mag slechts geretourneerd worden indien deze geen iCloud lock of Samsung account meer heeft.


Garantiebewijs

U bent verplicht aan te tonen dat het toestel nog binnen de garantieperiode valt. Indien u dit niet aan kunt tonen door middel van een factuur, behoudt Forza Refurbished zich het recht om een toestel als ‘buiten de garantie’ te beschouwen.


Onderzoekkosten

Indien een RMA (Return Merchandise Authorization) ten onrechte aan ons wordt gestuurd, behouden we het recht om onderzoekskosten (€29,95) in rekening te brengen. Deze kosten zullen door de eigenaar of wederverkoper betaald moeten worden, alvorens het toestel geretourneerd wordt. Onder een onterechte RMA verstaan wij:

• Er kunnen geen defecten worden geconstateerd;
• Een defect is veroorzaakt door (verkeerd) gebruik van het toestel;
• Het toestel heeft waterschade;
• Het toestel is bij het insturen nog gekoppeld aan een iCloud of Samsung account;
• Het toestel is niet bij Forza Refurbished aangeschaft;
• Het toestel is opengemaakt door een derde partij;
• Het niet voldoen aan één of meerdere van de overige voorwaarden (zie https://www.forza-refurbished.nl/algemene-voorwaarden )