iPhone of iPad laten repareren

Heb je bij Forza een refurbished iPhone of iPad gekocht en heeft je device last van een technisch mankement? Binnen de garantieperiode repareren we dat graag kosteloos voor je! Speciaal opgeleide reparateurs zorgen er met behulp van professionele apparatuur voor dat jouw device weer in nieuwstaat wordt teruggebracht. Hierbij worden alle defecte onderdelen gemaakt óf geheel vervangen. Je leest hier hoe je een device ter reparatie kunt opsturen.

Let op!

Indien je een defect device naar ons opstuurt dat niet aan onze garantievoorwaarden voldoet, moeten wij hiervoor onderzoekskosten in rekening brengen. Het bedrag van €29,95 inclusief BTW moet worden voldaan alvorens wij de iPhone of iPad naar jou kunnen retourneren. Bekijk daarom eerst altijd even onze garantievoorwaarden.


Stap 1: Reservekopie maken en ‘Zoek Mijn [Device] verwijderen’

Maak een reservekopie van de iPhone of iPad, zodat er geen gegevens verloren gaan. In onze Reservekopie Handleiding lees je hoe je dit moet doen. Vervolgens moet je het iCloud-account verwijderen en de functie ‘Zoek Mijn [Device]’ uitschakelen.

Let op!

Een iPhone of iPad waarop het iCloud-account niet is verwijderd of waarop de functie ‘Zoek Mijn [Device]’ niet is uitgeschakeld, kunnen wij niet repareren. We zijn dan ook genoodzaakt het device ongeprepareerd retour te sturen.


Stap 2: Herstel het product naar fabrieksinstellingen

Zet de refurbished iPhone of iPad terug naar de fabrieksinstellingen via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen. Haal daarna je simkaart uit het device.


Stap 3: Reparatie aanmelden en bevestigen

Meld het te repareren device aan via onderstaande blauwe knop. Wat we hiervoor nodig hebben is je e-mailadres met ordernummer, óf het IMEI- of Serienummer van het device. Kijk hiervoor bij Instellingen > Algemeen > Info, of op de achterkant van het toestel. Vul op het retourformulier alle gegevens in waar om wordt gevraagd. Bevestig daarna je retour om een verzendlabel aan te maken en print dit uit.

Reparatie aanmelden


Stap 4: Verpak het toestel goed

Zorg ervoor dat het device stevig in een doos wordt verpakt, zodat deze onderweg niet (verder) kan beschadigen. Gebruik hiervoor indien mogelijk de originele productverpakking (het zwarte doosje) en een stevige passende doos. Leg het retourformulier in de doos en plak het verzendlabel op de doos.


Stap 5: Verzend gratis met PostNL

Breng je pakket naar een PostNL afleverpunt. Met ons verzendlabel wordt je pakketje gratis verstuurd. Indien je op eigen gelegenheid de producten wenst terug te sturen, zijn de directe kosten voor eigen rekening. Het retouradres is:

Forza Refurbished

t.n.v. RMA Afdeling

Graaf Engelbertlaan 75

4837DS Breda, Nederland


Stap 6: Reparatie en retournering

Het duurt ongeveer 1 tot 3 werkdagen voordat het pakket bij ons arriveert. Vervolgens proberen we je iPhone of iPad binnen één werkdag te repareren én retourneren, zodat je het device snel weer kunt gebruiken.

Let op!

Indien voor reparatie een screenprotector of beschermglas van het device verwijderd dient te worden, is dit voor rekening van de klant en niet voor Forza.


Heb je vragen?

Heb je vragen over ons reparatiebeleid? Aarzel dan niet om contact op te nemen. Stuur een e-mail naar servicedesk@forza-refurbished.nl, bel ons via +32 78 485 190 óf chat met ons op de website! Elke werkdag tussen 08:30 – 22:30 uur staat onze gemotiveerde servicedesk voor je klaar om vragen te beantwoorden.

Reparatieprijslijst

Heb je vragen over de prijzen van reparaties die buiten de garantieperiode plaatsvinden? Neem dan contact op met onze servicedesk. Let op! Wij voeren géén moederbord-reparaties uit als de garantieperiode verstreken is.