Retourneren aan Forza

Heb je een refurbished iPhone of iPad gekocht? We hopen natuurlijk dat alles naar wens is. Mocht je toch iets willen terugsturen, dan kun je dat binnen 14 dagen eenvoudig en kosteloos doen. Je leest hier meer over ons retourbeleid en hoe je een product aan ons retourneert.


Retourvoorwaarden

Binnen deze termijn kun je een product retour sturen

Je kunt 14 dagen nadat jijzelf of een door jou aangewezen derde persoon (zoals je buurman) het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen om je product naar ons terug te sturen. Je kunt dit zonder opgave van redenen doen.

Deze producten mag je retourneren

Een refurbished iPhone, een refurbished iPad en accessoires van deze devices mag je aan ons retour sturen. Het is dan wel belangrijk dat je het product in de originele staat en onbeschadigd terugstuurt. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen, maar neem het niet volledig in gebruik als je niet zeker weet of je het wilt houden.

Dit kun je niet retourneren

In-ear headphones kun je niet retour sturen als je de verzegeling hebt verbroken. Het is niet zo fris om oordopjes die jij al gedragen hebt door te verkopen aan iemand anders.

Wat je moet doen voordat je een device retourneert

Als je een device retour stuurt, moeten alle instellingen die jij gedaan hebt weer ongedaan gemaakt worden. Anders kunnen we het device niet opnieuw verkopen. Daarom willen we je vragen om het volgende te doen:

  • Maak een reservekopie van je persoonlijke gegevens
  • Schakel ‘Zoek Mijn [Device]’ uit, anders kunnen we je product niet terugnemen
  • Haal iCloud van het device af, anders kunnen we je product niet terugnemen
  • Verwijder de simkaart
  • Reset naar de fabrieksinstellingen

In deze handleiding lees je hoe je dat moet doen.

De beste manier om een device te retourneren

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Omdat een device onderweg beschadigd kan raken, raden we altijd aan om de iPhone of iPad in de originele productverpakking te plaatsen (het zwarte doosje) met daar omheen een stevige passende doos. Zo is de kans op een onbeschadigd retour het grootst.


Stappen in het retourproces

Meld de retour aan

Je retour meld je eenvoudig aan via ons online retourformulier. Klik hiervoor op de blauwe knop. Door dit te doen kan jij je product snel en eenvoudig retourneren, en breng je ons op de hoogte dat het pakketje eraan komt. Zo kunnen we snel overgaan op terugbetaling nadat we je pakketje hebben ontvangen. Retourneren is ook mogelijk via het modelformulier voor herroeping, maar dat is minder eenvoudig en snel.

Retour aanmelden

Vul de gegevens in en print het verzendlabel uit

Vul op het retourformulier alle gegevens in waar om wordt gevraagd. Bevestig daarna je retour om een verzendlabel aan te maken en print dit uit.

Bereid je product voor op de terugreis

Pak het product goed in. Gebruik het liefst de originele productverpakking en plaats deze verpakking in een stevige doos. Plaats het retourformulier in de doos, sluit hem goed af en plak het verzendlabel erop.

Gratis versturen

Retourneren kost in principe niets. Als je ons PostNL verzendlabel gebruikt en het pakketje naar een PostNL locatie brengt, wordt het gratis naar ons opgestuurd. Indien je op eigen gelegenheid de producten wenst terug te sturen, zijn de directe kosten wel voor eigen rekening. Het retouradres is:

Forza Refurbished t.n.v. RMA Afdeling Graaf Engelbertlaan 75 4837DS Breda, Nederland


Retourstatus en terugbetaling

De status van je retourzending volgen

Via de Track & Trace code kun je het pakketje online volgen. Gemiddeld komen retourzendingen na 3 tot 5 werkdagen bij ons aan. Vanuit het buitenland kan dit nog wat langer duren. Het kan voorkomen dat je product volgens je Track & Trace is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan tot 24 uur duren voordat we je retour in behandeling nemen.

Retour beoordelen

Nadat de retourzending door ons is ontvangen, bekijken we de staat van je teruggestuurde product en bepalen we aan de hand daarvan of er een eventuele waardevermindering is.

Terugbetaling

Na de beoordeling betalen wij je het aankoopbedrag (volledig of gedeeltelijk) terug. Ook de leveringskosten, die je hebt betaald toen je het product kocht, krijg je van ons terug. Dit doen we via hetzelfde betaalmiddel als jij hebt gebruikt. Indien je aangeeft het bedrag via een ander betaalmiddel te willen terugontvangen, is dat ook mogelijk. Hiervoor worden dan geen extra kosten in rekening gebracht.


Klachten & geschillen

Heb je vragen of klachten?

Heb je vragen over ons retourbeleid, of heb je een klacht over een geleverd artikel of onze dienstverlening? Aarzel dan niet om contact op te nemen. Stuur een e-mail naar servicedesk@forza-refurbished.nl, bel ons via +31 88 144 7700 (NL) of +32 78 485 190 (BE) óf chat met ons op de website! Elke werkdag tussen 08:30 – 22:30 uur staat onze gemotiveerde servicedesk voor je klaar om vragen te beantwoorden en klachten te helpen oplossen.

Niet tevreden met de afhandeling van je klacht?

Tevreden klanten vinden we belangrijk. Daarom doen we er alles aan om de kwaliteit van onze dienstverlening zo hoog mogelijk te houden. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht. In dat geval kun je contact met de Manager Service Desk opnemen via patrick.walraven@forza-refurbished.nl. Je krijgt altijd binnen 48 uur een bevestiging van ontvangst van jouw klacht. Binnen een termijn van 14 dagen doen we er alles aan om samen met jou tot de best mogelijke oplossing te komen.