Veel gestelde vragen

Producten & Refurbished

Keurmerk Refurbished producten van Forza

Het Keurmerk Refurbished is een erkend kwaliteitslabel. Koop je een refurbished device met het keurmerk, dan weet je zeker dat je een betrouwbaar product met 2 jaar garantie koopt, bij een professioneel bedrijf waarbij refurbishen de corebusiness is. Lees alles over het keurmerk op onze Keurmerk Refurbished-pagina.

Bij Forza worden alle refurbished iPhones en iPads grondig gecontroleerd, gerenoveerd en schoongemaakt. Hierbij worden 50 technische punten gecontroleerd. Een refurbished toestel is hierdoor 100% functioneel. Tweedehands devices zijn niet zorgvuldig schoongemaakt en nagelopen. Ze kunnen er aan de buitenkant als nieuw uit zien, maar inhoudelijk flink beschadigd zijn. Lees er in dit blogartikel meer over.

Elke refurbished iPhone en iPad kun je bij Forza kopen in de productcondities zo goed als nieuw, licht gebruikt en zichtbaar gebruikt. Dit gaat enkel om het uiterlijk. Van binnen is elk refurbished device 100% functioneel en evenaart het de kwaliteit van nieuw. Je leest en ziet er alles over op onze productconditie-pagina.

MFi betekent ‘Made For iPhone/iPad’, oftewel: gemaakt voor iPhones en iPads. Laadaccessoires die dit officiële keurmerk van Apple bevatten, zijn van goede kwaliteit en kun je veilig gebruiken zonder dat het je device schaadt. Bij elke refurbished aankoop krijg je een nieuw setje MFi-gecertificeerde laadaccessoires gratis meegeleverd.

Gemiddeld biedt Apple 5 jaar volledige iOS-ondersteuning, maar omdat de hardware van iPhones steeds krachtiger wordt, is het niet uit te sluiten dat een iPhone in de toekomst langer ondersteund wordt. In dit blogartikel vind je een overzicht met meer uitleg.

Gemiddeld biedt Apple 5 jaar volledige software-ondersteuning, maar omdat de hardware van iPads steeds krachtiger wordt, is het niet uit te sluiten dat een iPad in de toekomst langer ondersteund wordt. In dit blogartikel vind je een overzicht met meer uitleg.

Je wilt niet over te weinig opslagruimte beschikken, maar je wilt natuurlijk óók niet onnodig te veel betalen voor opslagruimte die je niet gaat gebruiken. In ons blogartikel opslagcapaciteit kiezen helpen we je bij het maken van de juiste keuze.

Apple Pencil kun je gebruiken op de iPad 2018, iPad 2019, iPad 2020, iPad Mini 5, iPad Air 3, iPad Air 4 en alle iPad Pro’s. Bekijk in ons Apple Pencil blogartikel wat je met deze speciale stylus pen kunt doen.

Bestelling & Levering

Bestelling en levering

Bij Forza kun je in zes eenvoudige stappen online een bestelling plaatsen. Ervaar je een product liever met eigen ogen voordat je deze aanschaft? Dan kun je ook bij een winkel bij jou in de buurt onze producten kopen.

Forza biedt drie verschillende betaalmogelijkheden aan, die allemaal kosteloos zijn in gebruik: Bancontact/Mister Cash, creditcard en overboeking.

We leveren je bestelling binnen Nederland en België met PostNL. Voor beide landen is de verzending gratis! In overige Europese landen is DPD de leveringspartner. De verzendkosten variëren van €9,00 tot €38,00. Tijdens het invullen van het bezorgadres, kun je precies zien wat een zending naar jouw locatie kost.

Als je op werkdagen en zondag vóór 22:30 uur bestelt, wordt je pakket diezelfde dag nog aan onze leveringspartner meegegeven. Vaak heb jij je bestelling dus de volgende werkdag of op zaterdag al in huis! Bestel je in het weekend, dan wordt je bestelling doorgaans op maandag bij je bezorgd. Hierbij zijn we natuurlijk wel afhankelijk van de snelheid van onze leveringspartners.

Ja, dat kan! Zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvang je van ons een verzendbevestiging per e-mail. Hierin staat de Track & Trace code, waarmee je precies kunt zien waar je bestelling zich bevindt. Heb je geen bericht ontvangen? Het kan gebeuren dat deze e-mail in de spamberichten staat.

Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt je bestelling laten versturen naar een door jou opgegeven adres, óf het pakketje laten bezorgen op een PostNL- of DPD locatie bij jou in de buurt.

Nee, dat hoeft niet. Indien je tijdens het bezorgmoment niet aanwezig bent, wordt je bestelling naar een PostNL- of DPD locatie bij jou in de buurt gebracht. De vervoerder laat je dan weten wanneer je de bestelling kunt ophalen. Vergeet in dit geval je geldige legitimatiebewijs niet mee te nemen!

Na het plaatsen van een online bestelling krijg je van ons een orderbevestiging per e-mail. Nadat wij je bestelling uit ons magazijn hebben gehaald en klaar gaan maken voor verzending, krijg je van ons een e-mail met hierin de factuur toegestuurd. Heb je geen bericht ontvangen? Het kan gebeuren dat deze e-mail in de spamberichten staat.

In je pakketje vind je een zwart Forza-doosje. Hierin zitten de refurbished iPhone of iPad, gratis MFi-gecertificeerde laadaccessoires en een simkaart pin. Ook is de pakbon van je bestelling bijgevoegd.

Bij Forza kan de voorraad variëren en hebben we niet standaard dezelfde voorraad. Onze website geeft altijd de actuele voorraad weer. Houd onze website dus goed in de gaten, want de voorraad wordt regelmatig aangevuld.

Dat vinden we erg vervelend. Zoek in dat geval zo snel mogelijk contact met onze servicedesk. Dat kan per e-mail, telefonisch én via de live chat op onze website.

Je kunt hier de algemene voorwaarden vinden.

Garantievoorwaarden

Garantievoorwaarden van Forza

Bij Forza heb je op refurbished iPhones en iPads een technische garantie van twee jaar. Ook op accessoires zit een garantie van twee jaar.

De meeste technische mankementen repareren we kosteloos voor je. Schade die is ontstaan door vloeistoffen, vallen en stoten valt niet binnen onze garantie. In onze garantievoorwaarden lees je precies welke schades wel en niet vergoed worden.

Onze servicedesk helpt je graag in te schatten of jouw schade binnen de garantie valt. Neem bij twijfel dus altijd even contact met onze servicedesk op. Dat kan per e-mail, telefonisch én via de live chat op onze website. Zo voorkom je dat je onnodig je device naar ons opstuurt.

Nee, een refurbished iPhone of iPad waarvan de garantietermijn voorbij is kun je niet door ons laten repareren.

Retouren & Service

Retourneren aan Forza

Je kunt 14 dagen nadat jijzelf of een door jou aangewezen derde persoon (zoals je buurman) het product ontvangen hebt, de aankoop herroepen. Je kunt dit zonder opgave van redenen doen. Hierna krijg je nog eens 14 dagen om je product naar ons terug te sturen.

Een refurbished iPhone, een refurbished iPad en accessoires van deze devices mag je aan ons retour sturen binnen de herroepingstermijn. Het is dan wel belangrijk dat je het product in de originele staat en onbeschadigd terugstuurt. In-ear headphones kun je niet retour sturen als je de verzegeling hebt verbroken.

Gebruik hiervoor onze retour-pagina. Hierop staat duidelijk uitgelegd hoe je een herroeping aanmeldt, een product goed verpakt en op kosten van Forza naar ons opstuurt. Ook vind je hier meer informatie over onze retourvoorwaarden.

Gemiddeld komen retourzendingen na 1 tot 3 werkdagen bij ons aan. Pakketjes uit het buitenland kunnen langer onderweg zijn. Daarna kan het tot 24 uur duren voordat we je herroeping in behandeling nemen. Nadat we de retourzending hebben beoordeeld, gaan we over op terugbetaling. Dit doen we via hetzelfde betaalmiddel als jij hebt gebruikt.

Reparatie aanmelden

refurbished device ter reparatie aanmelden

Via deze pagina kun je het device eenvoudig ter reparatie aanbieden. Wat we hiervoor nodig hebben is het IMEI- of Serienummer of je e-mailadres en ordernummer.

Het IMEI-nummer kun je achterhalen door via de Telefoon-app te bellen naar *#06#. Ook kun je het IMEI-nummer via de Instellingen-app opzoeken. Ga hiervoor naar Instellingen > Algemeen > Info. Ook op de pakbon, die bij elke online bestelling wordt meegeleverd in de doos, is het IMEI-nummer te vinden.

Als je bestelling correct is afgehandeld in onze webshop, krijg je van ons een orderbevestiging per e-mail. Hierin staat het ordernummer van je bestelling. Ook op de pakbon, die bij elke online bestelling wordt meegeleverd in de doos, is het ordernummer van je bestelling te vinden.

Als je het device op onze retour-pagina hebt aangemeld, moet je het toestel volledig leegmaken. Dit houdt in dat je een reservekopie van je gegevens maakt, de functie Zoek Mijn [Device] uitschakelt, uitlogt bij iCloud en je toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen. Onze Handleiding [device] leegmaken helpt je hier stap voor stap bij.

Als je een device ter reparatie aanbiedt, is het altijd verstandig om een reservekopie te maken. Bekijk in onze Handleiding reservekopie maken hoe je dit moet doen.

Zet de iPhone aan. Je ziet het scherm met 'Hallo'. Als de iPhone al is geconfigureerd moet je eerst alle inhoud wissen, om de reservekopie terug te zetten. Volg de stappen op het scherm tot je bij het scherm 'Apps en gegevens' komt. Kies nu voor 'Zet iCloud-reservekopie terug'. Bekijk dit artikel voor een uitgebreide instructie: reservekopie terugzetten iPhone.

Zodra de gegevens in iCloud en/of op de computer zijn opgeslagen, ben je klaar om de gegevens op de iPhone te verwijderen. Je hebt hier alleen de iPhone voor nodig. Ga hiervoor naar de app ‘Instellingen’, om vervolgens op je naam te tikken. Wanneer je omlaag scrolt zul je de optie ‘log uit’ zien staan. Klik hierop, vul de gevraagde gegevens in en kies voor ‘Schakel uit’. Ga terug naar het instellingenmenu en klik op ‘Algemeen’. Hier kies je voor ‘stel opnieuw in’ en ‘Wis alle inhoud en instellingen’. Het kan zijn dat nogmaals om je Apple-ID wordt gevraagd zodat je de functie ‘Zoek mijn iPhone’ kunt verwijderen. Nadat je jouw toegangscode hebt opgegeven klik je op ‘wis apparaat’ om het leegmaken van je iPhone af te ronden. Bekijk dit artikel voor een uitgebreide toelichting: hoe maak je een iPhone klaar voor verkoop.

Zoek mijn [Device] / Find My [Device] moet je uitschakelen als je een device aan Forza verkoopt of ter reparatie aan ons aanbiedt. Bekijk in onze Handleiding [device] leegmaken hoe je dit moet doen.

Ga hiervoor naar de Instellingen-app > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen.

Reparatie status

Reparatiestatus

Gemiddeld komen retourzendingen na 1 tot 3 werkdagen bij ons aan. Pakketjes uit het buitenland kunnen langer onderweg zijn. Daarna kan het tot 24 uur duren voordat we je te repareren product in behandeling nemen. Vervolgens proberen we je iPhone of iPad binnen 72 uur te repareren én retourneren.

Ja, via e-mails houden we je op de hoogte over de status. We sturen een e-mail als we het pakketje hebben ontvangen, als we het toestel hebben gemaakt én als het pakketje weer aan de vervoerder is meegegeven. Ook als je reparatie om bepaalde redenen langer duurt dan verwacht, brengen we je hiervan op de hoogte. Heb je geen berichten ontvangen? Het kan gebeuren dat deze e-mails in de spamberichten staan.

Nee, dat is niet mogelijk. Repareren doen we uitsluitend bij Forza zelf. Je kunt dus niet met je defecte device naar een winkel bij jou in de buurt.

Gemiddeld komen retourzendingen na 1 tot 3 werkdagen bij ons aan. Pakketjes uit het buitenland kunnen langer onderweg zijn. De duur van een creditering duurt maximaal een week. De duur van een omruiling kan 3 tot 5 dagen duren, maar verschilt per situatie. Het kan namelijk voorkomen dat een product tijdelijk niet op voorraad is, waardoor de omruiling langer op zich laat wachten.

Veel voorkomende klachten

Veel voorkomende algemene klachten

Als je iPhone nergens meer op reageert, is het toestel vastgelopen. Probeer in dat geval het toestel eens uit- en aan te zetten. Lukt of werkt dat niet? Dan kun je het probleem verhelpen door de iPhone te resetten met een toetsencombinatie. In dit iPhone resetten blogartikel vind je per type iPhone hoe dat werkt.

Loopt je iPhone vaker vast? Crashen apps continu? Je device terugzetten naar de fabrieksinstellingen via iTunes is in veel gevallen de oplossing voor dergelijk afwijkend gedrag.

Als de batterij snel leegloopt, kan dat komen omdat je de iPhone energiezuiniger kunt gebruiken dan je op dit moment doet. Bekijk de tips voor je batterij om te zien wat je kunt doen om de batterij langer te laten meegaan. Werkt dit allemaal niet? Dan is er wellicht iets anders aan de hand en moet de batterij mogelijk vervangen worden. Neem in dat geval contact met onze servicedesk op. Dat kan per e-mail, telefonisch én via de live chat op onze website.

Als de batterij snel leegloopt, kan dat komen omdat je de iPhone energiezuiniger kunt gebruiken dan je op dit moment doet. Bekijk het artikel mijn iPhone laadt niet meer op en lees je wat je kunt doen om de batterij langer te laten meegaan. Werkt dit allemaal niet? Dan is er wellicht iets anders aan de hand en moet de batterij mogelijk vervangen worden. Neem in dat geval contact met onze servicedesk op. Dat kan per e-mail, telefonisch én via de live chat op onze website.

Je kunt eenvoudig zelf de laatste versie van iOS op je iPhone zetten. Je doet dit via het toestel óf via iTunes. Bekijk in onze Handleiding software-update installeren hoe je dit moet doen.

Contact

Contactgegevens Forza

Om je goed van dienst te zijn, hebben we vaak een ordernummer en/of het IMEI-nummer nodig. Het ordernummer is te vinden in de bevestigingsmail en het IMEI-nummer achterop het device of via 'Instellingen', 'Algemeen', naar 'Info' > 'IMEI'.

Je kunt onze klantenservice bereiken op +32 784 851 90.

Ons emailadres is: servicedesk@forza-refurbished.nl. Tip: veel vragen kun je ook stellen via de chat op onze website.

Forza Refurbished B.V. Graaf Engelbertlaan 75, 4837 DS Breda, Nederland.

Van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 – 22:30 uur zijn wij telefonisch, per e-mail en via de chat bereikbaar.