iPhone 11 review

28 Juni 2022 - read time
iPhone 11 review

De iPhone 11 is als instapmodel op de markt gebracht en is voorzien van een camera met twee lenzen, een scala aan kleurenopties en meer. Sinds september 2019 is de iPhone 11 op de markt. Ook na de introductie van de iPhone 12 line-up, is de iPhone 11 nog verkrijgbaar tegen een gereduceerd tarief als refurbished toestel bij Forza. De iPhone 11 is voorzien van een 6.1-inch display, een dual-lens camera en een A13 Bionic chip.

• Dual-lens camera aan de achterzijde
  • Ultragroothoek en groothoek lenzen
  • 6.1" Liquid Retina Display
  • Nachtmodus
  • Dolby Atmos sound
  • Duurzaam glas
  • 6 unieke kleuren

wanneer is de iPhone 11 uitgekomen

Apple onthulde op 10 september 2019 de iPhone 11 refurbished. Ondanks het vlaggenschip van Apple een jaar later bestond uit de iPhone 12, 12 Pro, 12 mini, en 12 Pro Max, wordt de iPhone 11 nog steeds door Apple zelf verkocht. Met de release van de iPhone 11 mikt Apple op een groter publiek. Deze smartphone moest dus vooruitstrevend zijn, maar ook budgetvriendelijk zijn. De iPhone 11 is tegelijk uitgebracht met de iPhone 11 Pro, welke ook refurbished verkrijgbaar is bij Forza: iPhone 11 Pro refurbished

wanneer is de iphone 11 uitgekomen

Opvolger iPhone XR

De iPhone 11 is de opvolger van de, wereldwijd bestverkochte, iPhone XR refurbished. De laatstgenoemde is uitgebracht in oktober 2018 en werd toen ook geïntroduceerd als ‘budget toestel’.

iPhone 11 scherm

De smartphone is uitgerust met een 6.1-inch LCD-beeldscherm dat Apple een "Liquid Retina HD Display" noemt. Het beschikt over:

• een resolutie van 1792 x 828 bij 326ppi,
  • een contrastverhouding van 1400:1,
  • een maximale helderheid van 625 nits,
  • ondersteuning voor True Tone om de witbalans aan te passen aan de omgevingsverlichting - en een brede kleurondersteuning voor levensechte kleuren.

Evenals de iPhone XR, heeft de iPhone 11 het zogehete Haptic Touch. Deze techniek mist de drukgevoeligheid zoals bij 3D Touch, maar bootst dit effect perfect na. Het fijne van Haptic Touch, is dat het Apple minder kost om te maken, waardoor smartphones zoals de iPhone 11 ook goedkoper kunnen worden aangeboden. Ter vergelijking: de iPhone 11 Pro is ook uitgerust met Haptic Touch. Haptic Touch zal het navigeren door apps nog prettiger laten aanvoelen.

iPhone 11 kleuren

De iPhone 11 heeft een glazen behuizing in zes verschillende kleuren:

iPhone 11 review

iPhone 11 Dolby Atmos

Spatial audio biedt een meeslepende geluidservaring gezien dit wordt ondersteund door het welbekende Dolby Atmos. Dit is ontworpen om surround sound te simuleren voor een meer meeslepende audio-ervaring. Een film of serie kijken is een feestje op de iPhone 11!

iPhone 11 camera

Het camerasysteem onderscheidt de iPhone 11 drastisch van zijn voorganger. Apple heeft namelijk een nieuwe camera met dubbele lens geïntroduceerd, ten opzichte van de vorige camera met enkele lens. De cameraopstelling bestaat uit een standaard groothoek-camera en een nieuwe ultragroothoek-camera met een beeldhoek van maar liefst 120 graden.

Ultragroothoek

Apple geeft aan dat de ultragroothoek-camera vier keer meer scènes vastlegt, waardoor hij ideaal is voor landschapsfoto's, architectuurbeelden, strakke opnamen en meer. Beide camera's werken samen om de Portretmodus in te schakelen voor mensen, huisdieren, objecten en meer. Dit is een upgrade van de iPhone XR die alleen foto's van personen in de Portretmodus ondersteunt.

iphone 11 design

Camera interface

De camera-interface van de iPhone 11 is onderworpen aan flinke verbeteringen. Dit zorgt voor een nog betere ervaring, waarmee je bijvoorbeeld het gebied buiten een frame kunt zien en vastleggen met behulp van de ultra-groothoekcamera. 2x optische zoom wordt ondersteund, evenals digitale zoom tot 5x. Niets wat jij dus nog zal missen met dit camerasysteem.

Nachtmodes

Apple heeft een nieuwe nachtmodus toegevoegd welke is ontworpen om de verwerkingsmogelijkheden van de iPhone te gebruiken en de nieuwe brede camerasensor om scherpe, heldere foto's vast te leggen. Zelfs bij zeer weinig licht is dit een verademing om mee te maken.

Machine Learning door Smart HDR

De volgende generatie Smart HDR maakt gebruik van Machine Learning om meer natuurlijk ogende beelden vast te leggen met verbeterde licht- en schaduwdetails. Sinds iOS 13.2 introduceert Apple een Deep Fusion-functie die gebruik maakt van geavanceerde Machine Learning-technieken voor pixel-to-pixel-verwerking van foto's. Hierbij zijn textuur, details en ruis ultiem.

4K-video opname

4K-video-opname met een uitgebreid dynamisch bereik is beschikbaar met 24, 30 of 60 fps, en beide camera's in de iPhone 11 kunnen worden gebruikt voor het opnemen van video's, waarbij het met een eenvoudige tik live kan worden gezet.

QuickTake videomodus

Met de QuickTake videomodus kun je de sluitertoets in de Camera-app ingedrukt houden om automatisch video op te nemen met tracking van het onderwerp, en een audio-zoomfunctie stemt de audio af op de videokaders voor een dynamischer geluid.

TrueDepth-camerasysteem

Het TrueDepth-camerasysteem aan de voorzijde is bijgewerkt met een nieuwe 12-megapixel camera, waardoor Face ID tot 30 procent sneller is (dan de XR) en vanuit meerdere hoeken kan werken. Voor het eerst ondersteunt het 120 fps slo-mo video, waardoor gebruikers slo-mo selfies, ook wel "slofies" genoemd, kunnen vastleggen. De TrueDepth camera ondersteunt ook next-generation smart HDR voor meer natuurlijk ogende foto's en het kan 4K video opnemen bij 60 fps.

Kun je geen genoeg krijgen van de camera van iPhone 11? In ons artikel ‘camera iPhone 11’ vind je nog meer iPhone 11 specs en info.

camera iPhone 11

iPhone 11 Face ID

De iPhone 11 is dus uitgerust met de ontzorgende techniek, Face ID. Deze techniek maakt gebruik van een gedetailleerde 3D gezichtsscan die niet door een foto, masker of andere gezichtsimitatie voor de gek kan worden gehouden. Dankzij de "Attention Aware"-beveiligingsfunctie kan Face ID jouw apparaat alleen ontgrendelen als je met open ogen in de richting van de iPhone 11 kijkt, zodat het niet werkt als je ogen dicht zijn, als je slaapt, als je bewusteloos bent of als je van de iPhone wegkijkt.

Met de “Attention Aware”-functie weet de iPhone 11 wanneer je ernaar kijkt. Face ID geeft meldingen en berichten weer op het vergrendelscherm als je naar de iPhone 11 kijkt, houdt het scherm verlicht en verlaagt automatisch het volume van een alarm of beltoon als het weet dat je aandacht op het scherm van de iPhone 11 staat.

Als een dief je iPhone nodig heeft, kan Face ID snel en discreet worden uitgeschakeld door op de knop aan de zijkant van de iPhone en tegelijkertijd de volumeknop in te drukken. Doe dit voordat je de telefoon overhandigt, en een dief zal jouw gezicht niet kunnen scannen. Face ID wordt overigens ook uitgeschakeld na twee mislukte gezichtsherkenningspogingen. Er zal dan een wachtwoord moeten worden ingevoerd om het terug in te schakelen.

Gezichts-ID-gegevens worden gecodeerd en opgeslagen in de beveiligde Enclave op de iPhone 11. Apple heeft geen toegang tot je Face ID-gegevens en ook niet tot iemand die je telefoon heeft. Authenticatie vindt volledig plaats op je toestel, waarbij geen Face ID-gegevens ooit in de cloud zijn opgeslagen of naar Apple zijn geüpload. Externe ontwikkelaars hebben geen toegang tot de gezichtskaart die Face ID gebruikt om een apparaat te ontgrendelen, maar de TrueDepth-camera kan wel worden gebruikt om het gezicht van een gebruiker te scannen voor het maken van meer realistische augmented reality-apps.

Face ID is voor de gek gehouden door een identieke tweeling, kinderen en een zorgvuldig ontworpen masker, maar het is nog steeds veilig genoeg dat de gemiddelde persoon zich geen zorgen hoeft te maken over het feit dat zijn of haar iPhone 11 door iemand anders wordt ontgrendeld. Veiligheid en gebruiksgemak zijn op deze manier dus goed geborgen in de iPhone 11.

iPhone 11 processor

In de iPhone 11 zit een A13 Bionic 7-nanometer chip, samen met een derde generatie Neurale Motor. Apple zegt dat de A13 Bionic één van de snelste chips ooit in een smartphone is, met een 20 procent snellere CPU en GPU dan zijn voorganger, de A12 chip. Met de nieuwe Machine Learning Accelerators kan de CPU meer dan 1 biljoen bewerkingen per seconde uitvoeren, en de Neural Engine is sneller dan ooit voor real-time foto- en videoanalyse. Dit komt de camera-interface en professionaliteit van jouw foto’s en video's dus nog meer dan ten goede.

De Neural Engine is niet alleen tot 20 procent sneller, maar verbruikt ook tot 15 procent minder stroom dan de vorige Neural Engine. Apple zegt dat de Neural Engine het camerasysteem, Face ID, AR-apps en meer van stroom voorziet. Met Core ML 3 voor ontwikkelaars kunnen apps gebruikmaken van de kracht van de A13 Bionic voor apps en games. En dat betekent heel veel power voor deze geliefde toepassingen! Oh en om dit alles nog meer kracht bij te zetten, de iPhone 11 is uitgerust met maar liefst 4GB RAM-werkgeheugen! Hoeveel werkgeheugen heeft jouw laptop? ;)

iphone 11 groen

iPhone 11 batterij

Als het gaat om de levensduur van de batterij, gaat de iPhone 11 een uur langer mee dan de iPhone XR. Het ondersteunt:

• tot 17 uur video afspelen
  • tot 10 uur gestreamde video afspelen
  • en 65 uur audio afspelen

Zowel draadloos opladen als snelladen behoren tot de oplaadmogelijkheden, maar hiervoor dien je nog wel een snel- / Qi lader aan te schaffen.

iPhone 11 connectiviteit

De iPhone 11 is voorzien van een Intel-modemchip met Gigabit-klasse LTE, 2x2 MIMO en LAA, Wi-Fi 6-ondersteuning (802.11ax) met 2x2 MIMO, Bluetooth 5.0, Dual-SIM met eSIM en een door Apple ontworpen U1 Ultra Wideband-chip die het ruimtelijke bewustzijn verbetert en zorgt voor een betere tracering binnenshuis. De chip zorgt voor richting bewuste suggesties voor AirDrop, zodat je bestanden kunt delen met een persoon waar je jouw iPhone op richt. Precies, dat klinkt als magie!

Design iPhone 11

Net zoals de iPhone XR is ook de iPhone 11 voorzien van een gedetailleerd aluminium frame dat om een volledig glazen behuizing wordt gewikkeld. Met zijn 6.1-inch display ligt de iPhone 11 tussen de 5.8-inch iPhone 11 Pro en 6.5-inch iPhone 11 Pro Max in.

De iPhone 11 heeft een edge-to-edge-display met slanke randen en geen Home-knop, waardoor het TrueDepth-camerasysteem een inkeping aan de bovenkant heeft. Omdat er gebruik wordt gemaakt van een LCD in plaats van een OLED-display, heeft de iPhone 11 iets dikkere randen dan de iPhone 11 Pro-modellen. Behalve de inkeping aan de bovenkant voor de Face ID-camera, de luidspreker en de omgevingslichtsensor, bestaat de iPhone 11 volledig uit beeldscherm.

De iPhone 11 is 150,9 mm hoog, 75,7 mm breed en 8,3 mm dik, wat identiek is aan de vorige generatie, de iPhone XR. Hij weegt in op 194 gram, ook identiek aan de XR.

Aan de achterkant van de iPhone 11 zijn de belangrijkste ontwerpwijzigingen te zien. Dit zit hem vooral in het nieuwe dubbele camerasysteem. Apple maakt gebruik van een nieuwe vierkante camerabult die in de rest van het toestel overloopt. De twee cameralenzen steken iets uit de achterkant van de iPhone, omdat de camera-elementen dikker zijn dan de rest van de iPhone. Het Apple-logo op de iPhone 11 is verplaatst ten opzichte van de vorige iPhone-modellen. Het is nu meer in het midden van het apparaat geplaatst in plaats van naar de top.

Volgens Apple is de iPhone 11 gemaakt van het meest duurzame glas ooit in een smartphone, dus in theorie zou hij beter bestand moeten zijn tegen toevallige stoten en vallen.

iphone 11 kleuren

iPhone 11 conclusie

Kortom, dit toestel staat bol van de innovaties en vooruitstrevende technieken die het dagelijks leven nog makkelijker en leuker maken. De iPhone 11 specificaties wist Apple voor een zeer vriendelijke prijs te vervaardigen. Volgens Apple-termen dan. In 2019 was de iPhone XR de meest populaire iPhone wereldwijd en het is daarom ook meer dan logisch dat de iPhone 11 dit nog eens topt.

iPhone 11 kopen

Na al deze informatie kan het niet anders dan dat je staat te popelen om zelf aan de slag te gaan met de iPhone 11. Echter, als je er nog geen hebt is de eerste stap om een iPhone 11 moeten kopen. Gelukkig kan Forza je daar ook bij helpen. Eind 2020 hebben wij dit fenomenale toestel namelijk al refurbished aan ons assortiment kunnen toevoegen. Dit betekent niet alleen dat je bij Forza de iPhone 11 duurzaam kunt inkopen, maar ook nog eens stukken voordeliger én met garantie van maar liefst 3 jaar (sinds 1 juni 2023)!

Vandaag bestellen betekent dat je al de volgende werkdag kunt bellen met jouw iPhone 11. Welke kleur heeft jouw voorkeur?

Refurbished iPhone

Bij Forza vind je het grootste assortiment refurbished Apple van de BENELUX. Hierdoor hebben we voor iedere wens en budget refurbished iPhone of iPad. Onze devices worden verstrekt met het Keurmerk Refurbished.

keurmerk refurbished

Daarbij ontvang je ook nog eens drie jaar garantie (sinds 1 juni 2023). Hierdoor is het niet alleen op de korte maar ook op de lange termijn een zeer interessante investering. Weet jij al welke iPhone het gaat worden? Mocht je nog twijfelen of vragen hebben, onze servicedesk staat voor je klaar!

review iphone 11
← Vorige Volgende →
Altijd als eerste op de hoogte zijn van de beste deals?