Garantie bij Forza

Heb je bij Forza een refurbished iPhone of iPad gekocht en heeft je device last van een technisch mankement? Binnen de garantieperiode repareren we dat graag kosteloos voor je. De wettelijke garantie is volgens de Europese richtlijnen één jaar. Bij Forza zijn we zó overtuigd van de kwaliteit van onze refurbished devices, dat we er een jaar extra garantie bovenop doen. In totaal heb je dus een garantieperiode van twee jaar, óók op de accessoires! Je leest hier alles over onze garantievoorwaarden.


Garantie op iPhones, iPads en MacBooks

Wettelijke garantie en extra garantie, hoe zit dat?

Wettelijke garantie betekent dat een product datgene is of moet doen wat jij er als koper in alle redelijkheid van mag verwachten. Zo moet een product bij levering in goede staat verkeren. Ook moet een product bij normaal gebruik minimaal 12 maanden goed functioneren. Is dat niet het geval? Dan kun je gebruikmaken van de wettelijke garantie. Forza biedt daar bovenop een jaar extra garantie. Vanaf het moment van aankoop heb je dus een garantieperiode van maar liefst 2 jaar!

Wat valt onder de garantie?

Wanneer je een device na aanschaf niet compleet, beschadigd of defect van ons ontvangt, neem dan direct contact met ons op. Het device wordt dan kosteloos omgeruild. Heb je de iPhone of iPad al enige tijd in gebruik en krijg je dan last van een technisch mankement? Dan repareren we dat graag kosteloos voor je. Onderstaande technische mankementen vallen onder de 24 maanden garantie:

  • Problemen met de microfoon / luidspreker
  • Problemen met de wifi- en netwerkverbinding
  • Problemen met het moederbord
  • Touchscreen die gedeeltelijk of niet functioneert
  • Knoppen op het device die niet werken, m.u.v. de touch-ID functionaliteit
  • Accu/batterij die snel leegloopt of warm wordt*

* Al onze refurbished iPhones en iPads hebben bij aanschaf een minimale batterijcapaciteit van 85%. Pas als de batterijcapaciteit binnen de garantietermijn is teruggelopen naar minder dan 70%, wordt de batterij kosteloos vervangen.

Wat als we het technisch mankement niet kunnen repareren?

We doen ons uiterste best om een technisch mankement (die aan onze voorwaarden voldoet) binnen de garantieperiode te repareren. Soms kan het voorkomen dat een reparatie ons niet lukt. In dat geval wordt het device omgeruild voor een vergelijkbaar exemplaar. Als dit niet mogelijk is, dan krijg je een terugbetaling. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van de aanschafdatum:

  • 0-12 maanden na aanschaf: 100% van de aankoopprijs vergoed
  • 13-18 maanden na aanschaf: 60% van de aankoopprijs vergoed
  • 19-24 maanden na aanschaf: 40% van de aankoopprijs vergoed

Wat valt niet onder de garantie?

Defecten die zijn ontstaan door gebruikers-, val-, stoot- of waterschade, vallen niet binnen onze garantie. Ook vergoeden wij schade die ontstaat door illegale software niet. Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij Forza. Verder vallen onderstaande punten buiten onze 24 maanden garantie:

  • Technische mankementen na onze garantieperiode
  • Gebogen toestellen
  • Gebroken simkaartlezer
  • De Touch ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
  • De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X, XS, XR, 11 of 11 Pro
  • Gebroken cameralens
  • Beschadigde of vieze laadconnector
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen
  • Bij de iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) is de homebutton niet te repareren, dus hierop kunnen wij geen garantie geven

Garantie op accessoires

Oók op accessoires heb je in totaal 2 jaar garantie, gerekend vanaf de aankoopdatum. Defecte accessoires worden binnen deze periode kosteloos omgeruild. Dit geldt niet voor defecten die zijn ontstaan door gebruikers-, val-, stoot- of waterschade.


Reparatie

Neem contact met ons op

Als je problemen hebt met een device of accessoire binnen de garantietermijn, kun je het beste contact opnemen met de servicedesk. Zo weet je zeker of jouw schade binnen onze garantievoorwaarden valt. Indien je op eigen initiatief een defect device naar ons opstuurt dat niet aan onze garantievoorwaarden voldoet, moeten wij hiervoor onderzoekskosten van €29,95 incl. BTW in rekening brengen. Contact opnemen loont dus zeker.

Reparatie aanmelden en product versturen

Indien het defect aan onze garantievoorwaarden voldoet, kun je de reparatie aanmelden en daarna het product kosteloos en goed verpakt naar ons opsturen. Lees hier hoe je dat moet doen. Het is belangrijk om de iPhone of iPad leeg te maken. Zo weet je zeker dat je gegevens niet verloren gaan en kunnen wij volledig toegang krijgen tot het toestel. Bekijk hiervoor de handleiding device leegmaken.

Reparatie en retourzending

Het duurt 1 tot 3 werkdagen voordat het defecte product bij ons arriveert. Vervolgens proberen we om binnen 72 uur het device te repareren en te retourneren. Inclusief transport komt dat neer op ongeveer 5 werkdagen. Heb je een probleem met het moederbord? Dan kan de reparatie langer duren vanwege de complexiteit.


Heb je vragen?

Heb je vragen over onze garantievoorwaarden? Aarzel dan niet om contact op te nemen. Stuur een e-mail naar servicedesk@forza-refurbished.nl, bel ons via +32 78 485 190 óf chat met ons op de website! Elke werkdag tussen 08:30 – 22:30 uur staat onze gemotiveerde servicedesk voor je klaar om vragen te beantwoorden.